niedziela, 29 listopada 2015

Okoń morski z książki Ryby Są Super



Okoń morski z masłem musztardowym i ziemniakami z pesto bazyliowym

Książka "Ryby Są Super" jest już moja. Chętnie podzielę się z Wami efektem mojego dania. 
Dodatkowo zachęcam wszystkich do zbierania naklejek - jedna naklejka to wydane 50 zł. Sześć takich naklejek i książka jest Wasza! Na prawdę warto. 
Więcej szczegółów promocji znajduje się na stronie www.lidl.pl.


Składniki:

Okoń morski – 2 sztuki
Oliwa z oliwek

Składniki – masło musztardowe:


Masło – 100g
Musztarda francuska – 4 łyżki
Miód – ½ łyżeczki
Rozmaryn – 2 łyżeczki
Starta skórka z ½ cytryny


Składniki – pesto:

Bazylia – 1 garść
Natka pietruszki – 1 garść
Parmezan lub Grana Padano – 60g startego
Czosnek – 1 ząbek
Oliwa z oliwek – 60ml
Pistacje – 3 łyżki (ja użyłam orzechów pini)

+ ziemniaki, oliwa z oliwek


Wykonanie – masło musztardowe:

Miękkie masło wymieszać z musztardą, miodem, rozmarynem i skórką z cytryny.

Wykonanie – okoń:

Okonie oczyścić wewnątrz i z łusek. Dokładnie umyć i osuszyć mięso za pomocą ręcznika papierowego. Delikatnie naciąć skórę i mięso, a następnie zamarynować w oliwie z oliwek. Grillować lub piec w piekarniku na ruszcie, smarując od czasu do czasu masłem migdałowym, aż skórka będzie przypieczona. Grillować przez 6-8 minut lub piec przez 15-20 minut w zależności od wielkości ryby.

Wykonanie – pesto:

Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować na gładką masę. Można również pesto przygotować w moździerzu dokładnie rozcierając składniki.


Wykonanie – ziemniaki:

Ziemniaki gotujemy na parze, a następnie kroimy na grube paski lub ćwiartki. Marynujemy w oliwie z oliwek i pieczemy na grillu lub w piekarniku na złoty kolor. Przed podaniem polewamy pesto.

Ja oprócz ziemniaków przygotowałam jeszcze marchewkę, pietruszkę i seler.

Okonie podajemy z ziemniakami i pesto.

Smacznego :)

#lidlpolska #rybysasuper #expectationvsreality 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz